Om

Anne Grethe Solberg

Anne Grethe Solberg er en norsk sosiolog, konsulent og bedriftsrådgiver.

Solberg er utdannet organisasjonssosiolog. Hun har en PhD fra UiO og har tidligere jobbet som hodejeger med fokus på å rekruttere kvinner. Ved Arbeidsforskningsinstituttet har hun forsket på hvordan vi kan gå fra ord til handling og få til større mangfold, flere kvinner og økt lønnsomhet i bedrifter.

Anne Grethe har særlig arbeidet med å utvikle kvinnelige kandidater til lederstillinger i finansnæringen og har deltatt på flere lederutviklingsprogram. Hun var blant annet en av fagpersonene bak prosjektet FUTURA i 2005.

Anne Grethe Solberg har vært ansatt i ISCO Group, Hartmark og Ernst & Young Consulting og Capgemini. Hun driver i dag egen næringsvirksomhet, Gender Balance, og er tilknyttet Handelshøyskolen BI.

Hun har skrevet flere bøker, blant annet "Et helt menneske i en halv kropp", "Kjønnsbalanse i ledelse" og  "Kvinner og ledelse, gjennom glasstaket?" sammen med Irmelin Drake, et tema hun også har laget dokumentarfilm om.

I 2006 ble Anne Grethe skutt to ganger med hagle av eksmannen og måtte amputere venstre arm ved skulderen og fikk den ene hoften knust. I 2010 løp hun New york Marathon. Hun bruker den sterke historien til å levendegjøre teknikkene hun forteller om i foredragene sine, ved å beskrive håndteringen av sitt traume og handikap. 

Kontakt og booking

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
Om cookies

Vi bruker cookies for å gjøre siden mer brukervennlig og gi deg en bedre opplevelse, samt for statistikk. Du kan til- og fravelge cookies ved å klikke på knappene under.

Nødvendige cookies

Dette avsnittet viser nødvendige cookies, som brukes for at hjemmesiden skal kunne fungere optimalt.

Services:

  • annegrethesolberg.no
  • .doubleclick.net
Statistiske

Statistikk-cookies hjelper eiere til å forstå hvordan besøkende kommuniserer med nettsteder ved å samle inn og rapportere informasjon anonymt.

Dette avsnittet viser statistiske cookies, som vi anvender for å analysere brukeres adferd på vår nettside

Services:

  • .bing.com
Marketing

Markedsførings-cookies brukes til å spore besøkende på nettsteder. Hensikten er å vise annonser som er relevante og engasjerende for den enkelte bruker og dermed mer verdifull for utgivere og tredjeparts annonsører.

Dette avsnittet viser marketing-cookies, som er med på å gi brukerne mer relevante reklamer.

Services:

  • Facebook
  • Bing
  • doubleclick.net